2 Comments

  1. W Szydłowie żadnego z peronów jeszcze nie przebudowano. Poprawiono tylko dziurawą nawierzchnię peronu nr 1 paskiem asfaltu. Usunięto bocznicę do parowozowni. Usunięto również całą głowicę rozjazdową od strony Graczy wraz z bocznicą przy drodze na stację. Tym samym uproszczony wyjazd do Graczy stał się jedną nieczynną bocznicą.
    Wyjazd w stronę Nysy też uległ uproszczeniu. Zrezygnowano z podwójnego rozjazdu angielskiego. Nadal działają wyjazdowe semafory kształtowe w stronę Nysy. W stronę Opola jeden już uzyskał status zlikwidowanego.
    Wymieniono tylko 1 tor przy peronie 2. Częściowo zdemontowano stare oświetlenie stacji. W tej chwili zwrotnice przestawiane są ręcznie – przynajmniej od strony Nysy.

    • Szczerze mówiąc to dla mnie słowo „rewitalizacja” oznacza odnowienie całości. A nie tylko tor tranzytowy. A to jest tylko częściowa „rewitalizacja”. Widać to choćby w Komprachcicach. Tor tranzytowy jest nowy, reszta stara. Szydłów … jeśli mnie pamięć nie myli, to stacja ma status zabytku inżynierii kolejowej. Czy zabytku techniki – jak go nazwiemy. Przy renowacji, rewitalizacji odtwarza się całość i remontuje zgodnie z tym co było. Po Pana opisie i naszych zdjęciach chyba nie jest to do końca jak powinno.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *